Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity

ZDRAVĚ JEŠTĚ NEZNAMENÁ DIETNĚ

Mnoho lidí si myslí, že jakmile začnou jíst zdravě, že tím musejí bezpodmínečně nutně začít hubnout. Mnoho lidí si také myslí, že drží-li dietní režim, že automaticky jedí zdravě. Není tomu tak. A proč?

Hned zpočátku by se hodilo připomenout ještě jeden zásadní fakt, že většina lidí má poměrně hluboce pokřivené vnímání toho, co zdravé je a co není. Když v reklamě někdo řekne, že nějaký margarín prospívá vašemu srdci, nebo že kus něčeho, co vypadá jako dva plátky hnědého molitanu s vysušenou zubní pastou uprostřed, je zdravá svačinka, tak to ještě neznamená, že tomu tak skutečně je. Reklama se snaží prodat zboží. Pokud si ho koupíte na základě toho, že vám někdo řekne, že je to zdravé, tak to tak nazve a klidně vám pod označením zdravá strava prodá pytel plný azbestu.

Ale především jde o to, že zdravá strava nemá vždy co do činění se snahou redukovat tukové zásoby. Mnoho lidí se nás ptá, jestli v dietě mohou připravovat jídla na olivovém oleji, zda mohou pít ovocné šťávy, když jsou stoprocentní, používat ve velkém med, mnoho BIOpotravin atd. Odpověď je jednoduchá. Většinou NE :-). Jde o to, že ať už je jakákoli potravina zdravá více či méně, tělo rozlišuje v dietě především to, kolik tuků, sacharidů a bílkovin daná potravina obsahuje. A je mu z pohledu hubnutí úplně jedno, jestli ty cukry pocházejí ze zdravého medu, nebo z plastové cukřenky s bílým cukrem, nebo jestli ty tuky jsou z olivového nebo slunečnicového oleje. Samozřejmě glykemický index sacharidů a poměr nasycených a nenasycených tuků hraje svou roli, ale teď to bereme obecně.

Jakmile se snažíte držet dietní režim, už to samo o sobě není nic, co by sama příroda považovala za skok po hlavě do světa zdraví. Dostanete tělo do energetické krize. I když pro většinu lidí dietní režim znamená otočení životosprávy výrazně k lepšímu a zdravějšímu stylu. Zdravý je ale především důsledek diety - úbytek tělesných tuků, stabilizace hladiny cukru v krvi, posílení aktivní svalové hmoty, zlepšení krevního tlaku, snížení cholesterolu. Samotná dieta naopak zvýšeným příjem bílkovin může např. lehce zatěžovat játra, tělo je úbytkem příjmu energie oslabeno, ale je to jen krátký stav pro budoucí vyšší dobro, které bude trvat napořád. Nebo aspoň do doby, než se úspěšný dietář stane protipólem anorektika a začne opět naplno vyznávat gastronomickou anarchii :-).

Můžete jíst zdravé potraviny, ale pokud v nich nebude správný počet a poměr nutričních hodnot, může se v důsledku jednat o jídla pro vás příliš tučná, příliš sladká, hodnotově nevyrovnaná a ve výsledku budete vesele přibírat dál a nic se nezmění.

Takže nezapomeňte - nejde jen o to, abyste jedli zdravě. Abyste jedli dietně, musíte jíst správně :-).


ZDRAVĚ JEŠTĚ NEZNAMENÁ DIETNĚ

Kontakt
  • VS commodum, s.r.o.
  • Lihovarská 1199/10
  • 716 00 Ostrava, Radvanice
  • IČ: 25869604, DIČ: CZ25869604
  • +420 776 216 031
  • netucni@gmail.com

Sledujte nás!
Neváhejte nám napsat!