Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity
Zero-obesity

KDY A JAK CVIČIT KARDIO, ABY SPALOVALO TUKY?

Kardio je dnes velmi oblíbeným způsobem tréninku pro spalování tuků. Jak jej ale provozovat správně, aby spalovalo tuky, to už málokdo ví. A většina lidí to dělá špatně.

Kardio má za úlohu spalovat tuky. A spaluje ty tuky pouze v případě, že se splní dvě podmínky. Za prvé se musí tělo držet ve správné tepové frekvenci srdce vhodné pro spalování tuků a za druhé musí být vyčerpaná zásoba sacharidů v krvi. Zásobu sacharidů máte vyčerpanou buď přímo po probuzení, dokud se nenajíte, anebo během dne po fyzické námaze trvající aspoň 40-60 minut.

Ideální kombinací tedy je nejprve odcvičit silový trénink (před ním doporučujeme 5-10 minut prohřátí, ale to není žádné kardio) trvající 40-60 minut a ihned potom bez přestávky zařadit kardio např. na 30 minut. Silový trénink vyčerpá zásobu sacharidů z krve a procvičí svaly. Poté již bez sacharidů v těle budete na kardiu spalovat pouze tuky. Pak je ještě možnost zařadit samotné kardio ihned po probuzení. Jakkoli jinak je to však už špatně. Pokud dáte nejdříve kardio a pak trénink (u mnoha žen velmi často praktikovaný postup), tak kardio vyčerpá sacharidy z těla, ale nebude spalovat tuky, následně na silovém tréninku už bez sacharidů budete spalovat vlastní svaly, protože tělo si je vezme jako náhradní zdroj energie. Tuky se na řadu na takovém tréninku vůbec nedostanou. A spalováním svalů si svaly zmenšíte a menší svaly pak budou v budoucnu spalovat méně tuku. Protože čím více svalů máte, tím více tuku budete spalovat. Pokud půjdete na trénink jenom na kardio (a pokud to nebude ihned po probuzení), pak si na něm pouze vyčerpáte sacharidy. Tuky se opět na řadu nedostanou.

Taky bychom rádi zdůraznili, že kardio rozhodně není ten nejúčinnější způsob spalování tuků. Tím je především správná strava. Kardio je pouze doplňkem tohoto. Když se podíváte na mou fotku, tak uvidíte, že na ní mám asi tolik tuku, co hlávka brokolice (čili opravdu málo), a to jsem ještě ani nebyl na konci diety. A za celou dietu jsem kardio stroje použil jen k tomu, abych u nich nafotil tuto fotku. Tím chceme říct, že opravdu vyrýsované formy bez tuků lze dosáhnout i bez jakéhokoli kardia.

Takže nezapomeňte - nejdřív silový trénink, ihned potom kardio, nebo samotné kardio ihned po probuzení.


KDY A JAK CVIČIT KARDIO, ABY SPALOVALO TUKY?

Kontakt
  • VS commodum, s.r.o.
  • Lihovarská 1199/10
  • 716 00 Ostrava, Radvanice
  • IČ: 25869604, DIČ: CZ25869604
  • +420 776 216 031
  • netucni@gmail.com

Sledujte nás!
Neváhejte nám napsat!